Ett aktivare liv

I tisdags var det dags igen, som så många andra gånger. Nu ska jag bli duktig igen. Ge mig ett aktivt liv.
Så då var det dags för första simpasset igen. 1 km minst varje gång, mitt mål att till och börja med simning 2 gånger i veckan. Sen får det gärna bli promenader eller annat aktivt på dagarna.

Har inspirerats av min vän Elin som gifter sig 2 månader efter oss, hon har redan kommit igång och är väldigt duktig med träning och äta vettigt, på ett sunt sätt. Så jag kan ju inte vara sämre tänkte jag.

Det är inte bara för bröllopet som jag har börjat träna. Det är även för mitt välmående. Har insett att det går knappt en dag utan att jag har värk någonstans i kroppen. Inte så bra kanske för en 26 åring. Så jag ska träna upp kroppen och hoppas att det blir bättre. Ska dessutom till sjukgymnast imorgon så då hoppas jag på bra tips på hur jag ska kunna motverka värken.

Har förutom träningen haft en aktivt social vecka. Måndag, tisdag och onsdag har jag haft kvalitetstid med tre olika vänner. Underbart. Imorgon kommer jag få kvalitetstid med fästmannen också. Då är det äntligen dags för honom att komma hem igen.


Så nu ska jag bara lyfta upp mig från soffan, ta hand om sista tvätten och sova tills det äntligen kan bli fredag.



Godnatt.


Kommentarer
Saras pyssel

Heja heja!!

2011-03-11 @ 08:12:26
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Elin

Kan du kan jag! jag är ju egentligen en av världens lataste människor men om man bara tvingar sig själv att komma igång så blir det faktiskt tillslut en rolig rutin. Och nu kan jag komma på mig själv att sakna träningen när jag inte har hunnit så mycket som jag velat och det trodde jag aldrig skulle hända haha. :)

2011-03-12 @ 13:56:30
URL: http://jagblirsnartfru.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0