Tillbaka i bloggosfären.

Vänner, bekanta och alla andra.
Det har varit ett långt uppehåll. Min dator sa godnatt och sover fortfarande, mannens dator har en förmåga att vara upptagen när jag behöver den och sommaren har innehållit många spännande äventyr som fått tiden att rinna iväg. Nu har jag dock bytt min gamla trötta dator mot en lite fräschare och piggare dator. Jag säger då bara; Min pappa är jättesnäll, så det så!!!
Men nu är verkligheten tillbaka. Idag var första arbetsdagen efter en 6 veckor lång och härlig semester.
Det kändes dock ändå helt okej att vara tillbaka på jobbet trots allt. Mest på grund av alla trevliga hälsningar man fick, kramar från kollegor och glada hejrop från folk man inte sett på länge. Hamnade även i rampljuset en kort stund mitt under tiofikat, då det plingades i glas och ett fyrfaldigt hurrande utbröt för mig och min makes bröllop tidigare i sommar. (Det kommer att dyka upp ett bröllopsinlägg senare,  även en berättelse från bröllopsresan)
Sista helgen innan verkligheten drog igång spenderades i huvudstaden. Tillsammans med hela tjocka släkten på mors sida.
Jag är en av dessa människor att vara välsignad med en väldigt rolig och trevlig släkt på båda föräldrarnas sida. En sån släkt som gör att man ser fram emot att träffa dem. Så var det även denna gång. Nu skulle jag dessutom få träffa många människor som jag inte sett på flera år.
Det blev en trevlig helg, lördagens släktträff blev mycket lyckad och mor min tillsammans med syskon och kusiner kan känna sig stolta över att än en gång ordnat en hejdundrande träff.
Maken fick följa med också för att få träffa ännu fler släktingar som han aldrig träffat och få se vad han gift sig in i. Det blev inte vilken dag som helst för honom när han går och vinner det fantastiska priset som "Årets Ljunglöfare". Snacka om att kasta sig in i släkten.
Hans kommentar när han kom hem var: "Nu kan jag ju typ mer om din släkt än min egna."
Jag väljer att avsluta detta inlägg här. Det kommer inte bli lika lång väntan som det varit sen det senaste inlägget. Bilder, berättelser och annat skoj kommer att ramla in här lite nu och då, så håll utkik.
Snart ses vi.


Kommentarer
Sara

Välkommen tillbaka! D:s kommentar var ju klockren! Nåt att lägga in på släktsidan på Facebook? :-)

2011-08-09 @ 08:37:01
URL: http://Saraspyssel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0