Virus

Alltid är det nåt. Denna gång är det virus i halsen. Så nu har jag min andra sjukdag hemma. Har längtat efter lediga dagar som jag kunnat ta igen mig på. De är här och jag försöker njuta. Visserligen hade det varit trevligare om man varit helt frisk, men det här funkar med.

Trodde först att det var halsfluss, så jag for till vårdcentralen och kollade upp. Men läkaren sa att det var virus för att jag inte hade feber och för att jag har hosta. Vidare skönt är det inte i halsen i alla fall, men nu kan jag i alla fall svälja lite bättre och äta utan att det känns som att hela halsen ska rivas ner i magen.

Så jag vilar, och fixar annat. Är i en sådan period då det aldrig tar slut med saker att göra.. vaknar tidigt på mornarna och kommer på nåt som jag inte har koll på och börjar oroa mig. Jag borde lära mig att ta till mig av orden min fästman säger: Det ordnar sig. Får sluta upp med att vilja ha kontroll över allt... Så det är skönt att ha några lediga dagar mitt i allt detta. Så jag får ta itu med några av sakerna så jag sedan kan släppa det och bli lite lugnare. Trevligt även att ha fästmannen hemma nu dessa dagar. Bli ompysslad och få lite trevligt sällskap.

Det har blivit dåligt med kort senaste månaderna, så nu har jag planerat in en höstpromenad med en vän till helgen. Så då får jag se om jag får mig några nya bilder.

Nu ska jag dock ner i tvättstugan och fixa tvätt. Så går det när man förlorar ett vad... då får man städa och tvätta en månad... Är inte tillräckligt sjuk för att slippa undan...typiskt. :)

Så, om ni slår vad, se till att vinna!


Kommentarer
Syster

Vad är det för vad du har förlorat? :-) Jag är precis som dig - blir stressig och orolig när jag inte har koll. Det är inte lätt att släppa, men bra att öva på! Kram

2010-10-06 @ 20:28:16
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Elin

vad skönt att han är hemma så att det onda i halsen kan kompenseras av att kunna mysa lite!



Är också nyfiken över det där vadet, du kan ju inte bara skriva att du har förlorat och fått straff utan att nämna vad du förlorat ;)

2010-10-08 @ 18:25:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0