Valborgsclown

I fredags var det valborgsmässoafton. Jag hade en hel dag med teater. Halva dagen var det skola, där vi repade vår nya pjäs, känns spännande!

Andra halvan tog och jag en klasskompis och förvandlade oss till clowner och tog en promenad till stan. Folk tittade på oss, kommenterade och log glatt mot oss. Framme på platsen där vi behövdes så fick vi börja med att sätta oss i ett litet hus och pumpa upp ballonger och fästa dem i en pinne.

Sen fick vi gå ut till barnen och vara clowner och dela ut ballonger. Vi fick möta glada barn, nyfikna barn och rädda barn. Aldrig förr har jag fått så många barn att börja gråta på en dag... Inte alltid så lätt att möta en clown för första gången.


När våra timmar som clowner var färdiga tog jag min cykel och cyklade hem. Aldrig förr har folk stirrat, pekat och skrattat så åt med när jag cyklat hem genom stan. Jag cyklade på och fick vinka och le till folk under min tur.

En mycket trevlig kväll.

Jag kan mycket väl tänka mig att vara clown fler gånger.



Kommentarer
Sara

Julliett (observera stavningen!) kanske ska satsa på en cykeltur ibland genom stan bara för att glädja invånarna! :-) Förresten så hade jag skrivit en rosa BLOMMA, men vill du hellre ha en rosett på boleron?

2010-05-03 @ 19:35:53
URL: http://saraspyssel.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0