Må bra-kväll

De två senaste dagarna har jag varit på dåligt humör på skolan, känt av min förkylning rätt starkt, idag hade jag även rejäl huvudvärk. Tog ett bra tag efter skolan som jag började bli på lite bättre humör, men jag var rejält trött då. Men det var bara att bita ihop för jag hade lyckats dra med en kompis på gospelkonsert som var ikväll.

Vila en kvart, huvudvärkstablett och fara. Tack och lov för att jag inte drog mig ur. Det blev en riktigt må bra-kväll. Huvudvärken försvann, konserten var otroligt fantastiskt bra. Jag köpte en dvd med dom efteråt så jag ska kunna gå på konsert hemma också när jag behöver det. Tycker mycket om musikdvd:er har jag insett.

Efter konserten kunde man köpa korv så vi gjorde det och satte oss och prata. Riktigt trevligt, pratade allt från clown till hur en gudstjänst kan vara. Eftersom kom fler in i lokalen som vi satt i och däribland en del gamla joybellare. Inte så många som jag umgicks med, men folk som man kan heja på. Kom även en som jag pratat en del med som jag inte träffat på två år. En sån människa som man bara mår bra av att vara i dess närhet. Kan det bli bättre? Några kramar från joybellarna och sen en cykeltur hem i värme mitt i natten.


Den här veckan har jag fått träffa några av mina favoritmänniskor från denna stad. Människor som jag blir glad av, som får mig att tänka efter, stanna till och njuta av mitt liv. Människor som (citerar en av dessa människor nu) gör mig vacker inombords. Så trots det dåliga humöret så har det varit en fantastisk vecka. En vecka som påmint mig om hur lyckligt lottad jag är och hur underbara människor det finns i denna värld.

En vecka som visat mig än en gång hur mycket mina år i Örebro betytt och betyder för mig.

Tack underbara vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0