Flyttpackning

Ett gäng kartonger står välpackade i lägenheten, bokhyllan är nästan helt tom. Lite skivor, småsaker och en lampa kvar att packa ner där. Köket har börjat packas ner. Det drar ihop sig. Än har vi inte fått tag på en lägenhet, men ack så vi letar. Vi har ju alla fall någonstans att börja när vi kommer ner så det går ingen nöd på oss. Jobb har inte heller hittats så jag fortsätter mitt sökande.

Ett visst vemod dyker upp när jag inser att det inte är lång tid kvar i stan som gett mig så mycket, en viss nervositet och pirr känns av i magen när jag tänker på framtiden. Det kommer bli mycket nytt, men jag är glad att jag redan känner så många där nere redan.

Nästa projekt med denna lägenhet är att börja flyttstäda. Tvätta fönster, torka ur hyllor, tvätta spis, ugn osv. Det är mycket som ska göras.

En sak i taget och njut av varje dag som går.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0