Ett år

Idag firar vi ett år. Ett år som par. Jag och min fästman.
Jag är världens lyckligaste och sjukt tacksam att han står ut med mina konstiga egenskaper som ibland dyker upp. :)

Vi har fått en mysig kväll tillsammans. Dagen tillbringade jag såklart i skolan. Övade några scener och gjorde sen ett genomdrag av pjäsen, vi skulle gjort ett genrep idag men då vi fortfarande, efter 9 månader inte fått någon mörkläggning i teatersalen så kunde vi inte göra ett genrep utan fick skjuta upp det tills imorgon som även är vår premiärdag.

Men de sa att vi ska få mörkläggning tills imorgon, inte för att jag skulle bli särskilt förvånad om det inte skulle vara så men jag tror faktiskt att det kommer vara fixat tills imorgon. Man får inte ha för höga förväntningar bara. Kan ju inte förvänta sig att det kommer bli fixat på kortare tid än 9 månader. Det är ju klart tills vi slutar skolan i alla fall. Det är ju bra... Bättre än de svarta skynkena som skulle sättas upp bakom scenen för att dölja den fina målningen av ett fjällandskap. Det kommer nog inte alls ske innan skolan slutar. Men det bryr jag mig inte ett skvatt om.


Men nu ska jag glömma morgondagens genrep och premiärföreställning. Nu ska jag njuta av ett års dagen tillsammans med min älskade.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0