Vardag igen.

Det är inte varje dag man ser nästan 90 pers, vuxna människor sittandes på golvet, på knä och riva av ett luftgitarrsolo. Men det gjorde jag igår, för andra gången detta år. Detta fick jag se när jag var och tränade igår på friskis och svettis. Det var ett danspass och där ingick detta. Väldigt fascinerande att se hur alla ger sig hän åt detta luftgitarrspelande. Man blir glad av denna syn. Vuxna människor som bara leker.

Vardagen är tillbaka för mig. En vecka hos mor och far tillsammans med D. En riktigt skön och mysig vecka. Precis vad jag behövde. En snabbsväng till Boden och en fantastisk nostalgitur och trevliga möten med härliga släkten.
Pulkåkning, shopping, middagar, kompislunch, wiispelande och massa annat kul i Umeå.

Jag är nöjd med mitt sportlov. Nu sitter jag i en stökig lägenhet, tvreklamen stör i bakgrunden och jag har börjat med skolans första riktiga läxa. Vardagen är tillbaka. Men jag ska ta tag i det här. Jag ska göra de sista månaderna till bra månader. Jag ska göra allt för att blunda för irritationsmoment som stör min rytm. Jag ska njuta av de lediga dagar jag har. Jag ska njuta av människorna jag träffar och jag ska se till att ha en fantastisk vår.

Vår. Jag börjar smått ana att den är här. Eller i alla fall en försmak av våren. Två dagar i rad har det varit plusgrader, klarblå himmel, strålande sol och droppande vatten från taken. Idag var jag tvungen att ta av mig mössan och öppna jackan på väg till skolan för att det blev för varmt. Ett härligt tecken.


Imorgon är det clownföreställning. Det blir spännande. I måndags hade vi genrep för PRO som skulle spela bingo. Förhoppningvis så får vi lite lättare publik imorgon. Inte en publik som småpratar med varandra, bläddrar i papper och helt enkelt inte bryr sig om att vi står på scen och försöker ge en föreställning.


Nu ska jag luta mig tillbaka i sängen/soffan, se på tv en stund innan sängen kallar. Till helgen får jag en ledig dag så då ska det städas ordentligt, för på måndag är det visning av min lägenhet.


Tack och hej. Ha en trevlig kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0