Livet här nere

Balkongdörren står öppen, fåglarna kvittrar och solen lyser, fast täcks just nu av några moln.
Fästmannen for till havs idag för att arbeta så jag är gräsänka nu. Det är tomt i lägenheten, men ser man sig runt omkring så anar man att det inte alltid varit så. Nästan så man kan höra ljudet från tv:n från fotbollsvm, fastän den är avslagen. Skratten, ropen när det blir mål, och pratet ekar i väggarna.

En vecka till så har vi bott här i en månad. En underbar månad. Folk har kommit och gått, kakor och bröd har bakats, mat har lagats och vi har börjat bo in oss. Alla kartonger är uppackade och burna ner till förrådet. Vissa tavlor är upphängda, några kvar dock.
Men det känns som ett hem. Ett hem som jag kommer kunna trivas i.

Snart tar jag en paus från detta nya och åker till något gammalt, välkänt och hemma. Två veckor i stugan. Vila upp mig, ännu mer. Njuta av sommar, springa runt på gården. Bada i luleälven och bara ha det skönt. Får även visa några vänner härifrån mitt paradis under några dagar.

Ja, som ni förstår så har jag det rätt så bra här. Nu är det semester/sommarlov så jag försöker landa och bara vara.


På återseende.


Kommentarer
Sara

Mysigt! Vi ses snart! Kram

2010-06-21 @ 20:25:35
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Elin

Jag längtar! :D Ser fram emot Alive i år, känns som att vi har alla förutsättningar för att göra det här årets "festival" roligare än sist ;)

2010-06-22 @ 17:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0