Januariförkylning

Skolan har kommit igång igen. Två dagar med manusläsning och planering inför vårterminen behövdes för att jag skulle vakna sjuk. Eller kan det kanske vara så att elementet i köket som är kallt och gör mitt kök till ett kylskåp och "klassrummet" på skolan som gör att man bör sitta fullt påklädd med halsduk och vantar för att inte hacka tänder, har ett finger med i spelet för min förkylning.

Klagade i höstas på att det var kallt i min lägenhet (min termometer visade 19 grader) , så de var här och "tog tempen" och sa att det var 20 grader så det var en bra temperatur. När jag kom tillbaka efter julen var det ännu kallare, tror jag i alla fall för denna gång visar min termometer 16 grader. Elementet i köket är kallt och går inte att vrida på heller. Så dörren får vara stängd till köket så jag får behålla lite värme i resten av lägenheten. Var och klagade igår, de skulle fixa det under dagen.. om de hann. Tydligen så hann de inte.

Rummet som vi använder mest i skolan är ungefär lika kallt som mitt kök. Så vi har fått sitta och frysa två dagar. Men det finns ett hörn i rummet som pumpar ut värme från golvet. Där turas vi om att stå för att tina upp kroppen. Mm.. riktigt skönt där.


Så det kanske är därför jag sitter med igentäppt hals och näsa. För när jag har gått ut i kylan (ca -17) så har jag verkligen klätt på mig ordentligt så jag skulle kunna njuta av kylan och snön.

Det är ju så vackert ute, solen lyser på snön som bara glittrar. Ser massa orörd snö från mitt fönster så jag står där och bara njuter.


Men det är väl tur i oturen att jag blir sjuk nu, kanske jag slipper det senare. För nu har vi ett fullspäckat schema framför oss i skolan. På måndag börjar nämligen en 12 dagars vecka. Vi har en pjäs att öva in på 12 dagar. Så då är det bara att ligga i och öva både vardag och helg.

Men sen. Då får jag semester. Två veckors ledigt från skolan. Tre dagars kompdag för detta 12 dagars pass, och sen far jag till Gambia en vecka med D och två till.


Så jag lär väl vara rätt inaktiv här ett tag framöver kan jag tänka mig. Mycket att göra ett tag. Men det kanske kommer lite bilder från julen nån dag.

Trevlig januari!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0