Utmattad

Trots att julen nalkas så tycker jag inte om denna årstid. Det börjar i november och sträcker sig in till mitten av december.. Mörkret gör mig trött och det brukar ofta vara mycket som ska fixas och det ena läggs på det andra.

Sen lägger vi även till några förkylningar på detta så är vi framme i mitt liv just nu. Är väl uppe i den 4 eller 5 förkylningen nu sen i somras och jag hinner knappt bli frisk innan nästa sätter klorna i mig. Självklart så sätter de sig på halsen så efter jul ska jag lyda pappas råd och ta tag i detta och tjata mig till att de ska ta bort mina halsmandlar.

Just nu finns det bara inte ork till det. Jag får prioritera just nu. Det får vara stökigt hemma, för det finns andra saker som är viktigare. Julkorten som jag brukar försöka få iväg blir nog att prioritera bort i år, jag satsar på att vila och jobba istället. Ögonlocken är tunga som bly oavsett om jag sover 7 eller 12 timmar.

Nu är det bara en vecka kvar av arbete för detta år, sen får jag vila ut ett tag. Det ser jag verkligen fram emot. Julen brukar kunna vara en vändning för mig. Vila, mys, familj och jul det gör alltid susen.

Men nu är det helg så jag ska fixa julklappar och vila. Men först blir det barngrupp ikväll med massa roliga lekar. Blir en mysig kväll.

Först lite vila så jag kan vara piggare ikväll.

Godafton.


Kommentarer
Emma T

Du är inte ensam med att vara sliten men snart snart får man sova och mysa heltid. God jul på dig vännen! Måste komma ner och hälsa på nån gång jU!

2010-12-10 @ 19:51:18
URL: http://livetsleverne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0