Jag är pedant.

Imorgon kommer han äntligen hem igen! Som jag längtat och snart är dagen äntligen kommen.

Helgen var en riktigt mysig helg. 3,5 timmar på Mcdonalds med en vän, diskutera allt som hör livet till, singstar flera timmar med en annan god vän, och igår bjöd jag hem folk efter kyrkan och det blev en heldag med prat och film, medan ett gäng satt på balkongen och spelade spel. Jag älskar att ha så många vänner på en och samma plats.

Lägenheten är nu skinande ren, speciellt badkaret. Det skrubbade jag igår efter att ha laddat hela dagen, så när sista person gått så kastade jag mig på badkaret med såpan i högsta hugg.

Mitt jobb har tagit fram pedanten i mig. Finns stunder på dagen då det inte finns så mycket att göra så då går jag runt och torkar diskbänken... när de har torkats 3 gånger på en dag så kan man ju tänka att det är rent.. men finns det tid så blir det några varv till. Kollegorna påstår att det blivit så mycket renare och fräschare kök sen jag kom dit..


Märker även av detta hemma, finns det tid över så blir det lätt att jag går runt och torkar eller plockar med saker.
Bra jobb alltså, som får mig att hålla ordning.

Nu ska jag snart stänga ner och hitta sängen. Ju tidigare jag går och lägger mig desto fortare kommer morgondagen.

Natti.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0