September

Det börjar bli höst. Man kan börja ana på träden att det är dags att byta färg. Luften är kyligare och min födelsedag har varit.

Men det ser ut att bli en bra höst. Hösten brukar inte vara en bra årstid för mig. Men i år så har jag hamnat på rätt plats så det ser lovande ut.

Skolan är fortfarande rolig. Var en liten svacka förra veckan med inställda lektioner och dylikt. Men denna vecka började bra. En ny lärare, väldigt rolig och bra sådan. Övningarna var väldigt roliga och avslutningen på dagen var fantastisk. Upp på scen och testa på lite enkla saker som fick klassen att vrida sig av skratt. Ni kan förstå att jag njöt.


Idag har vi analyserat Fröken Julie, sånt som får det att bli extremt seg kola i mitt huvud. Men jag har lyckats lära mig några saker i alla fall, till sist, om denna pjäs. Tisdagar är teoridag. Teori är ju inte min starka sida men jag gör så gott jag kan, för jag vet att morgondagen bjuder på något roligt. Lekar!!



Något gospelsjungande blir det dock inte för mig i år. Måste avstå från det pga teatern, då vi kommer ha ett rätt späckat schema framöver då det blir dags för slutproduktion. Dessutom är det pjäser på kvällar och helger som vår lärare gärna ser att vi går på, klart man måste passa på med det när vi dessutom kommer få chans att gå gratis under året.

Tråkigt att missa underbara joybells, men jag fick ju i alla fall 3 år tillsammans med dem. 3 oförglömliga år som jag alltid kommer bära med mig. Får se till att gå på konserterna istället.

Kvällsutsikt från i somras.

Helgen som var innebar en resa norrut. Mellanlandning i Umeå för att sedan åka vidare mot Piteå på bröllop. FinaLina kan numera kalla sig fru. Ett mysigt bröllop med massa bekanta ansikten från förr. De var så fina ihop också, första gången jag träffade honom, men ett godkännande måste jag klart ge, utan tvekan. Så jag är väldigt glad för dem!

Nu är det dags för äppelpaj här. Min kära kombo/hyresvärd som jag bor hos tills jag får min lägenhet har bakat. Mumma, fantastiskt boende! :)


Tack och adjö!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0