Musikalcykling

Våren är här! Solen är här! Blommorna börjar komma upp!

När jag cyklar (min cykel är äntligen hel, bara kedjan som måste smörjas nu.) hemifrån på morgonen så lyser solen, fåglarna kvittrar och min vårjacka (bytte till den i förrgår, nu återstår bara att se om jag slipper byta tillbaka till vinterjackan några gånger till, eller om värmen är här för att stanna.) känns lagom varm. I öronen spelas BRA musik som gör mig glad och allt detta leder till en sak. Musikalcykling. Jag vill cykla a la musikal. Tänk sound of music. Jag mimar med i texterna, ler och trampar på i min egna takt och drömmer mig bort till en mysig väg ute i naturen, där solen lyser och livet leker och jag cyklar och sjunger trallvänliga sånger tillsammans med goda vänner, i kläder vi sytt av gardiner....... osv.. :)




 Om du mot förmodan inte förstår vad jag skriver om så kolla på sound of music. Eller den lilla snutt av filmen som visas här nedan. Vid 3 min börjar musikalcyklingen som jag ofta drömmer om. Jag har förskönat den bilden i mitt huvud så många gånger, sett filmen spelats upp i huvudet på mig när jag varit ute och cyklat. Jag har dessutom haft glädjen att musikalcykla med goda vänner. På väg hem från filmer som förmedlar den där glädjen. Tänk så fantastiskt det kan vara med musikal. :-)




Tänk om livet vore en musikal...

Åh så dramatiskt det skulle vara, alla små "draman" i livet skulle bli 5 gånger värre. Men tänk vilka bra sånger man skulle få sjunga dagligen.



Vad passar bättre en sån här musikaldag än att åka iväg och träna musikaldans.


Kommentarer
P

Klippet är borttaget från YouTube!



:-(

2009-03-22 @ 20:17:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0