Torrshampo och vårväder.

Vaknade ännu en morgon med huvudvärk. Har gjort det större delen av veckan, eller fått huvudvärk en bit in på dagen. Men det är helg och solen lyste utanför fönstret så det var bara att ignorera det och ladda för en skön dag.

Har vart en vecka i form av kontraster.
Ena dagen har jag varit så arg att jag inte visste om jag skulle springa från jobbet skrikandes eller hämta hjälp och bryta ihop. Gjorde inget av det utan bet ihop och ignorerade eleverna. Andra dagen har eleverna vart goa med mig, sagt att jag är snäll, frågat varför jag inte var med på lektionen som vanligt osv. Börjar dock ana ett litet mönster i detta vara snäll och retas med mig. På morgonen är de oftast snälla, men på eftermiddagen då går det sakta men säkert utför... för många timmar i skolbänken då, och för lite energi... eller för många energidrycker..?

 

Jaja. Helg var det. Tog en promenad till stan, köpte torrshampo bland annat, åh.. jag är i sjunde himlen, varför har jag inte upptäckt det tidigare?! Fantastisk uppfinning. Gick sedan hem med en chailatte i handen och njöt av solen och det varma vårvädret. 10 grader varmt ute, tittade på vårblommorna som nästan blommat ut och gladdes över att huvudvärken försvunnit lite i det fina vädret.

Kvällen ska ägnas åt hyrfilm, påskgodis och lite bokläsning.

 

Men först blir det dammsugning.

 

Bjuder på en blombild från tidigare i år, februari.


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0