Danskarriär

I onsdags var det en dag då det mesta kändes bra, det var liksom en skön dag helt enkelt. Arbetsdagen slutade inte riktigt så bra som jag hoppats då jag fick en uppgift som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Ska försöka klura på det i helgen och fråga ut några som kanske kan veta mer på måndag.


Torsdagen känns som motsatsen. Jag längtade tills dagen var över. Onsdagens känsla att jag klarar allt (eller det mesta i alla fall) var som bortblåst och jag var sugen på att fly för att slippa att försöka hitta en lösning på problemet.  Dessutom så är det några killar på en högstadieskola som finns i närheten som bråkar med mig på gården. Igår kastade de in en snöboll bland annat. Att jag säger åt dem verkar bara öka spänningen för dem att hitta på fler saker. Åh vad jag längtar efter att ständigt slippa skälla på folk och göra saker som jag inte tycker om.

Det kommer jag väl få göra resten av livet, men kanske lite mer sällan om jag lyckas hitta mig ett drömjobb. Då kanske det mesta blir roligare och det blir lättare att hantera såna här dagar då man bara vill hem och gömma sig under täcket.


Men igårkväll började min danskurs. Det var spännande! Det var en upplevelse verkligen. De flesta hade dansat innan, några flera terminer i rad på samma kurs och andra kursen också. Så jag kände mig lite utmärkande med mina viftande armar och steg i fel takt. Men jag ska klara det. Jag kanske inte sätter dansen precis så den ska vara, men jag kanske lär mig lite grann på vägen. Ett nytt sätt att röra sig på, mjukare rörelser och får ha lite skoj.



Tjuvstartade min "danskarriär" i onsdags med att träna afrikansk dans, det var en prova-på gång så jag passade på att testa. Jag insåg plötsligt hur roligt det kan vara att träna. Det gäller bara att hitta något som man är intresserad av så kan det bli riktigt lyckat.


Efter afrikanska tog jag en snabb dusch och cyklade iväg allt jag hade till kyrkan för att gå på gospelkonsert. Fantastiskt! Men jag funderade vad den där duschen var bra för. Var lika varm före duschen som efter. 



Idag har dagen gått rätt bra, varit med på lektion, bråkat lite med några, hängt i gården och jobbat lite i mitt arbetsrum. Dagens två höjdpunkter än så länge var i morse när en, tja.. jag vet inte vad jag ska benämna honom som Kompis/bekant/span.. J, började prata med mig på facebook. Var några år sen sist jag hörde av honom. Så det var en glad överraskning. Den andra höjdpunkten var när det blev lite livat i arbetsrummet. En av de som jag delar rum med gjorde en kullerbytta för att den andra fått mail. Tja, så kan en bra dag se ut här.

Ikväll är det städning och handling inför morgondagen då vi ska fira Emy som fyller kvarts antik.




God eftermiddag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0