Clownvecka

Har varit borta på internatet hela veckan och haft en clownpedagog som lärt oss tekniken till clown.
Den pedagogen är den bästa pedagog jag någonsin haft. Man har suttit på lektionerna, och bara sugit åt sig det han sagt och jag har flera gånger kommit på mig med ett leende på läpparna för att jag bara njutit av att få höra han lära ut.

Vi har lärt oss otroligt mycket under dessa 5 dagar, det är nästan mer än vad jag lärt mig under hela terminen.
Clown är fantastiskt att arbeta med och jag bara hoppas att jag får fortsätta med det. Så roligt som jag haft på dessa lektioner har jag nog aldrig haft på någon lektion någonsin.
Drömmen är ju såklart att få jobba med honom någon gång. Få ha han som lärare eller regissör.


Jag är så otroligt tacksam för att vi fick ha honom. Allt runt omkring var tyvärr inte riktigt så bra. Klassen var mysig att umgås med men information kring veckan, både innan och under tiden vi var där, och ledarskapet kring det hela (förutom det han gjorde, såklart) var totalt katastrof. Så det är jag grymt besviken på, så veckan som kommer hoppas jag det blir en ordentlig diskussion kring detta så det kan bli lite förbättring. Det behövs.


Men clown. Wow. Hade aldrig kunnat ana att det skulle vara så kul. Varje gång han ville ha någon eller några frivilliga ville jag bara kasta mig upp för det var så spännande, men jag fick behärska mig lite så fler också skulle få komma upp på golvet.

Denna vecka ska jag göra en näsa. Så jag kan leka lite och hålla denna teknik uppe så jag inte glömmer något.

Nu är det dock dags för mat.




Kommentarer
M

Kanske blir det clowntomte i jul :)

2009-12-14 @ 09:12:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0