Skolstarten är avklarad.

Teater. Ett år med teater. Ett år att bara leka. Är det inte fantastiskt.

Igår började skolan. Träffade ett gäng härliga tjejer som jag hängde med hela dagen, men ingen av dom skulle gå i min klass. Sista timmen fick vi träffa klassen, vi var 4 st.... Vi fick lite kort info sen var det bara att fara hem.

Under inledningstalet var det en av de som pratade som pga olika omständigheter började hacka lite på Boden. Senare hade vi lite genomgång med alla elever där vi fick ställa oss på en låtsaskarta på den plats man kommer ifrån. När jag sedan, eftersom jag var själv i Boden, fick säga var jag stod så stelnade läraren lite och sa: Oj, Boden.. Ja jag tänker ju på i förmiddags då de pratade om Boden.. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. För vi tycker ju om Boden. Visst gör vi det?... och vände sig till alla elever som stämde in i ett fint JAA! Haha. Där blev jag känd på denna skola.

Idag började det mer på riktigt, nu var vi 8 st. Uppfattade det dock som att vi ska vara 10 st. Får se om det dyker upp nån till, eller ifall de räknat med assistenten och tolken som också kommer finnas med.

Det är en spännande klass, alla är vi väldigt olika. Men det har börjat bra, vi har haft lite lära-känna övningar och lite improvisation. Vi skrattar mycket och bjuder mycket på oss själva.

Det känns som att det kan bli ett roligt år det här. För en gångs skull är jag riktigt sugen på att lära, så jag ska lägga manken till och suga åt mig av allt som bara går.



Nu är jag dock trött, det tar på krafterna att börja på något nytt. Tack och lov för att jag sluppit nervositeten i alla fall.


Blir en kväll framför tvn.

Tack för idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0