Konsten att följa sitt hjärta

Jag tror att det är så här det ska kännas, så här man ska må och så här lätt livet kan vara när man följer sitt hjärta.

Fyra dagar har jag gått i skolan. Än är det barnsligt enkelt och barnsligt skoj. Klassen befinner sig i smekmånadsfasen (för er som känner till hur grupper fungerar), och jag känner mig laddad för att plugga.

Jag har nog aldrig förr haft denna känslan inför en skolstart; jag ska lära mig allt jag bara kan få in i huvudet under detta år. Jag ska bara suga åt mig all kunskap jag kan komma åt. Det ska bli ett bra år.

Jag väntar på att kvällarna ska vara över så jag får fara tillbaka till skolan igen. Jag har tagit mig en ny roll i klassen än den jag brukar ha. Jag tar för mig, ser till att vi gör vår uppgift, jag är en av de mest ambitiösa i klassen.

När vi har rast spelar vi rundpingis, om och om igen. Under lektionstid så är det teaterövningar. Det känns som att man bara leker sig igenom dagen. Jag är överlycklig.

Idag har vi sovmorgon, för att vår lokal var bokad på förmiddagen. Jag är kaffe och städansvarig idag så jag ska snart fara för att förbereda. På tal om kaffe. Jag har druckit kaffe varje dag i skolan. Kaffe blandat med mjölk och socker. Jag rynkar inte på näsan. Tycker att det är helt okej. Jag är på väg att bli kaffedrickare. På gott och ont.


Dags för lunchpaus innan det är dags att sticka.

Ha det bra, det ska jag!

Ajöken!


Kommentarer
P

Dricka kaffe - låter som du håller på att bli vuxen.

2009-08-25 @ 12:23:00
gnutte

kaffe emma! inte kaffe! allt utom kaffe:(

2009-08-25 @ 13:30:40
miriam

men emma, inte mjölk och socker till kaffet, bäst svart!

2009-08-25 @ 20:07:02
URL: http://miriamd.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0