Nyklippt gräs, sommarregn och kamouflerade fåglar

Det började när jag cyklade till jobbet i morse. Dagen hade börjat rätt bra kände jag, lite piggare än tidigare i veckan och redo för en ny dag.

Jag hade inte hunnit lång bit innan jag hör ett välbekant ljud. Därefter slås jag av doften. Nyklippt gräs. Vrider på huvudet och ser åkergräsklipparen och dess chaufför. Jag ler för mig själv och inser att det är april. Det är verkligen ett långt land, förstår jag senare när jag hör att de skrapat bilrutorna i morse i Umeå.

Dagen fortlöper, jag fryser inte så mycket som jag brukar, dagen rullar på rätt fort och jag pysslar på med mitt. Glad större delen av dagen, blir bara lite less på några ögontjänare som tydligen inte känner att de behöver lyssna på vad jag säger.

När jag lämnar jobbet för dagen känner jag regndroppar som faller från skyn. Ett väldigt lätt regn, och jag andas in och känner doften av sommarregn. Det är dessutom varmt ute vilket späder på känslan.

Cyklar längs en stig för att ta mig till cykelbanan, plötsligt måste jag tvärbromsa. Framför mig är en liten flock med småfåglar i samma färg som den torkade jorden, så lik färg att det var knappt att de syntes.


Nu ska jag städa, äta och fixa. Imorgon kommer en Örebrokompis på besök, hon ska vara här hela helgen. Blir trevligt, jag ska agera guide och visa mitt Malmö.


Underbara vår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0