Mysig höstdag

Idag halv 3 tog jag helg. Då hade jag målat klart i hallen till fritidsgården. Benen var skakiga och armar och rygg ömma efter att ha målat tak i två dagar. Men tror jag att det är klart med taket.

Har haft en skön dag. Cyklade hem med bra musik i öronen och sjöng med lite för mig själv, som jag brukar göra, och log för mig själv när jag tänkte att nu har jag helg!

Lagade lite mat, prata lite med Emy... eller lät henne prata. :) Sen for vi in till stan, skildes åt och
 jag gick och köpte en skiva. En underbar söt mysig skiva. Hanna Hedlunds debutplatta.
"Det är jag som är mamman"





Sen tog jag mig en promenad i regnrusket, en skön promenad trots de kalla dropparna mot kinderna och den hårda blåsten runt min kropp. Jag bara rätade på kroppen och strosade på i härlig Emma-takt. Mitt slutmål blev Stadsbiblioteket. 4 våningar högt bibliotekt. Jag bara mös (kan man säga så?) på när jag gick runt där och tittade på alla böcker, skivor och musikdvd:er. Att ett bibliotekt kan innehålla så mycket spännande. Till sist hamnade jag i skräddarställning på golvet framför böckerna av Eyvind Johnson. Efter en lång stund, med bläddring i varje bok valde jag "Stad i mörker". Boken som sägs handla om Boden, eller Eyvinds minnen från staden. Ska bli en spännande läsning.

Skivan är snart slut. Den är riktigt fin. Annorlunda, bra. Lyssna på den!

Jag ska koka lite varm choklad och garnera med grädde. Dags att fira att helgen är här.


Kommentarer
Ma

Skivan har fått jättebra recensioner. Det är nästan så att jag skulle vilja höra den.

2008-10-30 @ 21:48:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0