Ber om ursäkt

Jag skulle härmed vilja be om ursäkt för alla de särskrivningar som lyckats ta sig in i min blogg. Jag brukar försöka vara noga och se till så att det blir korrekt det jag skriver, men tja.. som sagt var, jag har inte varit särskilt pigg sen jag började jobba.. så jag skyller på det. ;)

Jag kämpar på fortfarande. Det är ovisst och tungt ibland, andra gånger lite lättare. Men som en sa till mig idag, det tar inte en månad att bygga förtroende, inte ens ett halvår.. Så jag har ju alltså ett tag kvar innan det börjar hända saker.

Idag har jag träffat en vän från min Örebro tid, vilket var väldigt trevligt. Åt lite mat och pratade massa. Skönt att göra något annat en stund. Snart är det helg och då ska jag soooova. (Obs! Inget stavfel, jag menar bara att jag ska sova länge. ;) ) Men först är det en dag kvar på jobbet.

Har nyss bokat biljetter till en grym show som jag ska gå på tillsammans med min syster. Vilken show? Ladies night såklart!!


Just ja. Jag har en sak att erkänna och be om ursäkt idag. Det börjar redan gå utför nu. Svarade en lärare på jobbet idag med ett skånskt: Jaa..
Det behövdes bara 6 dagar i Skåne för att börja ta efter dialekten. Inte bra. Har dock tänkt på skånska flera dagar. Måste göra det på jobbet för att kunna förstå lite grann av vad de säger, men ofta så får jag be dem upprepa det de sa för att förstå vad de säger. Inte lätt att hänga med på vad de säger när man flyttar utomlands. :)


Nu ska jag avvika härifrån och se på vänner. Lovely.

Take care.


Kommentarer
P

Vad är Ladies night för nåt? Kan det va nåt att se på? Jag hoppas VERKLIGEN att din skånska dialekt stannar i skåne då du kommer hem!



/P

2008-10-10 @ 11:43:37
Emma

Klart ladies night är något att se. Stenmarck är ju med, då är det ju självklart att det blir bra. Till och med när syster följer med så.. :) Haha.. vi får se hur det blir med skånskan. Jag kanske kommer hem och pratar, skånska, närkingska och norrländska. Det vore en blandning. :)

2008-10-12 @ 12:21:18
Ma

Du glömde småländskan. Du har väl inte tappat den :)

2008-10-14 @ 09:50:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0