Äntligen helg

Till sist kom helgen. Men det känns som att den snart är förbi. Denna dag har gått alldelens för fort. Vakna vid tio, men man borde sovit längre... somnade nämligen vid 4 i natt. Jag och Emy låg och pratade lite för länge.. Blev en lugn förmiddag och sedan ut på stan. Köpte en väska, som hade prislappen 199:-, men jag behövde bara betala 99:-.. tack så mycket! Köpte även en fin bolero och ett par sköna sulor till mina skor som avlastade mina knän lite som började ge sig till känna efter promenaden till stan. Sen gick vi hem igen, köpte lite mat och stekte plättar. Har haft en liten powernap också, för om en timme ska vi iväg till en kompis till Tomas och träffa lite folk.

Gårdagen tog jag mig igenom också. Men det var mycket tid över till att göra... ingenting. Det är svårt när man inte direkt har några arbetsuppgifter utan måste hitta på sina egna uppgifter i en skola man inte känner, bland folk man inte känner och inte känner till några rutiner heller. Började i alla fall skriva lite dagbok över vad jag gjorde för att förhoppningsvis kunna se lite skillnad om en vecka eller så.

Nästa vecka ska jag börja med visningar till ungdomslokalen. Blir intressant att se hur det blir. Vet inte riktigt hur det ska gå till, känns som att jag måste hitta på något bra, roligt sätt att visa den på. Men jag har torka på bra idéer nu.


Har en fin liten knöl på min handled också, som brukar komma och gå. Men nu vill den inte gå. Stötte mig på knogarna tidigare men handen vek sig och oj, vad det gjorde ont. Ungefär som att stuka handleden. Underbar känsla.... Men det lugnar ner sig efter ett tag så det är lugnt.

Nu är det dags att vakna till liv efter sovstunden. Godmorgon, godmiddag, godkväll.



Vispar plättsmet. (Det är min nya tröja jag har på mig.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0