Snickare nästa?

Ja, vad ska jag skriva en dag som denna. Iförrgår var vi på ikea, igen. Köpte lite smått och gott av diverse saker.. igen.
Bidde en sen kväll och en tidig morgon. Igen. Så nu är jag trött. Igen.

Har vart en rätt bra vecka. Inget speciellt har hänt, har inte haft så mycket att göra så jag har gjort så gott jag kunnat för att hitta på något åt mig och min praktikant.

Har svårt att komma på något spännande att berätta från denna vecka. Snart är det helg i alla fall, ska bli skönt. Imorgon kväll kommer lite folk hit på inflyttningsfest så det blir kul..


Igår när jag cykla till jobbet så kom jag till en plats där solen höll på att gå upp mellan höghusen, det lyste i så fina färger. Hade blivit ett jättevackert kort. Men kameran var hemma. Så idag tog jag med den, men då var det såklart mörkt och mulet... Jaja, kan inte få allt.

Ska nu testa mina praktiska kunskaper och se om jag kan koppla i den nya taklampan vi köpt.

På tal om praktiska kunskaper. Jag och Emy var på ÖB idag. När vi kom till verktygsavdelningen med allt vad det innebär så kände jag samma känsla som jag alltid gör när jag kommer in på såna avdelningar, eller målaraffärer och dylikt. En känsla som talar om att nu är jag hemma.. eller så hemma jag kan bli i Skåne eller var jag än befinner mig. Kan det kanske vara en pik på vad jag passar att arbeta med, praktiska saker.. med händerna.. eller är det bara att den där hemlängtan som på nåt sätt alltid finns inom en medvetet såsom omedvetet gör sig påmind och säger att detta är en del av det Boden som jag gillar. Då kanske du undrar hur det kan vara Boden.. tjadu. Jag vet inte. Kanske jag påminns om barndomen då man satt med verktygslådan på trottoaren och hamrade och sandpapprade på allt man kunde komma åt. Eller är det minnen från när man hjälpt till att slå i några spikar i dasset, eller andra saker som byggts. Eller är det bara en konstig Emmagrej helt enkelt?

I don't know, all I know is that I like that feeling no matter what.

Tjilevippen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0