Vilse

För er som inte listat ut det så ska jag nu berätta det. Jag känner mig vilse.
Vet inte vad jag vill göra, eller var jag vill bo. Folk försöker hjälpa mig genom att nämna olika yrken, bla saker jag jobbat med och trivts bra med då.. och även yrken jag inte jobbat med alls. Men än har jag inte känt att något av dessa yrken känns rätt. Det är många som inte förstår denna vilseheten heller, det är väl bara att jobba med nåt och göra fritiden roligare istället. Jag tror inte en sån vardag kan hjälpa mig att bli riktigt lycklig. Jag behöver något annat för att få en givande dag. Alla är vi olika, detta är hur jag funkar.

En vacker dag kommer jag komma till ett vägskäl igen och vara tvungen att göra ännu ett val. Ett val som jag ska få leva med ett tag, en ny stad, ett nytt jobb. Jag hoppas att jag då kommit fram till vad jag vill göra eller att jag omedvetet gör ett val som drar mig åt det hållet.

Gjorde ett test på jobbet idag då jag än en gång insåg att jag är fel person på fel plats. När jag några minuter senare gick ut till cykeln för att fara hem och fick frågan av en kollega om jag gjort något betydande idag så hoppades jag innerligt att jag inte är helt fel så jag inte ens kan göra något betydande på jobbet. Om du förstår.

Fram tills att jag kommer på vad jag vill göra, eller ett tag till i alla fall, ska jag vara kvar på denna plats och kämpa på. Det finns nog mycket att lära mig på jobbet så jag måste fortsätta för att få en chans att lära mig allt det.

Det är bara att bita ihop och göra det bästa av varje dag.

Nu sitter jag och väntar på att degen ska jäsa klart. Håller på att baka bröd. Är inne i någon slags bakperiod nu tror jag. Igår gjorde jag pizza (baka - pizzadeg) och scones. Idag har jag gjort paj (Baka - pajdeg) och nu är det bröd på G.

5 dagar kvar till Peter Jöbacks konsert!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0