Regn och snö.


Tog på mig regnjackan igår morse och gick ut till cykeln. Det regnade inte nu, men för säkerhets skull så hade jag regnjackan. Regnbyxorna lämnade jag hemma i god tro på vädret. Genom att tro att jag ska klara mig torrskodd till jobbet (10 minuters cykling) är ett bevis på att jag inte känner Malmö så bra än. Hade bara hunnit cykla 10 meter då det började regna. Det var dock ett lätt regn, sådant som man inte blir så blöt av. Cyklade på och gladde mig över att jag kanske trots allt inte kommer vara såå blöt när jag kommer fram. Ännu ett bevis på att jag inte känner Malmö. För plötsligt börjar det hagla. Till en början är det bara små hagelkorn, men det blir snart större och de faller hårdare. När jag cyklar på där så hör jag hur billarmen går igång en efter en. Haglet övergår snart i regn. Kraftigt regn. När jag till sist är framme är byxorna rejält blöta. Skorna klarade sig dock denna gång, så det var bara att börja dagens arbete med blöta och kalla byxor. Men de torkade snabbt så det var inte så farligt.


Efter att ha suttit på jobbet i en och en halv timme får jag ett sms om att kolla ut. Det snöade, näst intill lapphandskar. Men det var för varmt ute för att det skulle ge resultat senare under dagen. Men jag hann se det och det gjorde mig glad. Några timmar senare fick jag ett nytt sms. Det snöade igen. Denna gång snöade det så pass att snön inte hann försvinna. Så i morse när jag kom ut så fanns det fortfarande lite snö. Det var en härlig syn.

Imorgon blir en fullspäckad dag. Ska ta hand om några lektioner i morgon och nästa vecka åt en lärare. Så imorgon så har jag lektion (ska bara ta närvaro och se till att de jobbar med uppgiften de fått tidigare) på förmiddagen, går direkt till fritidsgården och äter lunch där medan jag håller koll på alla där. Stänger lite tidigare för att gå till en ny lektion där jag ska ta närvaro och sedan åka iväg med dem på föreläsning på något ställe... Blir intressant. Hoppas klasserna är snälla med mig.

Ja. Så ser min avslutning ut på denna arbetsvecka.

Sen blir det mys hemma hos en Sundsvallstjej. Finns fler norrlänningar här än mig. :)

På tal om norrland, här är några bilder från Umeå som jag tog i höstas.

          



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0