JULLOV!!

I fredags arbetade jag mina sista timmar för detta år. Trodde jag skulle jobba måndagförmiddag också, men när jag skulle lämna in ledighetsansökan till rektorn så sa han att det inte behövdes. Okej, jag är väl inte den som är den...så jag tacka för mig och gick hem.

Torsdagskvällen ängnade jag åt att fira en vän ute i Rosengård. Åkte förbi kravallerna på vägen dit och hem. Släpvagnar stod i brand i en rondell, fanns andra småbränder här och var, luften var tjock av röken från gummidäck som brändes. Det var fullt med folk där, åskådare, poliser och demostranter.

Rosengård utmålas än en gång som ett farligt och oroligt område, men hur många av dessa demonstranter är Rosengårdare? Större delen verkar vara folk utifrån som söker sig till bråk och uppståndelse. De far dit och förstör. Sjukt.


Imorgon far jag upp igen. Ska bli riktigt skönt. Men först har jag en del att hinna med här. Ska storstädas, eller julstädas som det heter kring dessa tider.

Har vart en bra helg och det är riktigt skönt att slippa stressen med att veta att man måste jobba imorrn. Man kan ta det lugnt på ett helt annat sätt.

Så nu ska jag fortsätta ta det lugnt en stund innan jag drar igång med städningen.

Tack och hej!



Detta är en teckning jag precis "gjort". Svarade på några frågor och detta blev resultatet. Gillar adressen dit.. bored.com.. :)


Click here to create your own painting.


Kommentarer
Kollektiv-anna

Har missat att kolla in din blogg! Spännande att se hur du har det!

Vi måste verkligen ses snart! Hör av dig om du har vägarna förbi. Jag dyker ju upp i malmö förr eller senare också, kanske hela maj, om jag får tjänstledigt så ska jag läsa en kurs i malmö...



Ha en riktigt god jul!!!

Saknar dig massor!!!

Kram Annapanna

2008-12-21 @ 17:51:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0